Συζητώντας τα Συνεχιζόμενα Προβλήματα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου Μετά το Δυστύχημα στα Τέμπη
Δεκαεννέα μήνες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τα προβλήματα που μαστίζουν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένουν. Οι βασικές αδυναμίες περιλαμβάνουν ανενεργά συστήματα ασφαλείας, όπως το ETCS και GSMR, που έχουν πληρωθεί αλλά δεν λειτουργούν σε όλο το δίκτυο. Επίσης, κορμοί δέντρων συνεχίζουν να προκαλούν ατυχήματα, όπως αυτό της αμαξοστοιχίας 1531, που προσέκρουσε σε δέντρο λόγω καθυστερημένης καθαριότητας του δικτύου.

Η κατάσταση επιδεινώνεται από τις ελλείψεις προσωπικού, με τον ΟΣΕ να έχει απολέσει σημαντικό αριθμό εργαζομένων και να παραμένει υποστελεχωμένος. Από τους 734 υπαλλήλους το 2022, το 2023 το προσωπικό περιορίστηκε σε 645, ενώ έχουν αποχωρήσει 89 χωρίς να γίνουν νέες προσλήψεις. Παρά την προκήρυξη θέσεων μέσω ΑΣΕΠ για σχεδόν 120 εργαζομένους, ο οργανισμός δεν έχει καταφέρει να καλύψει πλήρως τις ανάγκες του.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι δικλίδες ασφαλείας, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτρέψουν ανθρώπινα λάθη, δεν έχουν τοποθετηθεί σε πολλά τμήματα του δικτύου. Οι ελλείψεις τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης ενδέχεται να αναδείξουν ακόμη περισσότερους κινδύνους, επιδεινώνοντας την κατάσταση της ασφάλειας των επιβατών.

Η Hellenic Train αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα, με τον στόλο της να είναι παλιός και τις βλάβες να είναι συχνές. Οι περιορισμένες επιλογές μεταφοράς δεν προσφέρουν κίνητρα για βελτίωση των υπηρεσιών της, με αποτέλεσμα οι πληρότητες στα τρένα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης να κυμαίνονται μόνο μεταξύ 30%-50%.

Αναφορικά με το ζήτημα των οικονομικών διαφορών, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train διαφωνούν για την αποπληρωμή 124,5 εκατομμυρίων ευρώ. Οι δύο οργανισμοί έχουν αποφασίσει να επιλύσουν τις διαφορές τους δικαστικά, εν μέσω της διαφωνίας τους για την εκτέλεση των υπηρεσιών.

Πηγή: kathimerini.gr