Πάνω από 12 εκθέματα, όπως μια αμερικανική κατσαρίδα, τα απομεινάρια ενός ντόντο, ένα ταριχευμένο κόκκινο πάντα και ένας σκελετός φάλαινας, θα έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τους επισκέπτες. Η αλληλεπίδραση θα γίνεται μέσω των κινητών τηλεφώνων, προσφέροντας περιγραφή της ζωής τους στη Γη και των προκλήσεων που αντιμετώπισαν. Όλες οι συνομιλίες θα είναι διαθέσιμες σε περισσότερες από 20 γλώσσες και θα προσαρμόζονται με βάση την ηλικία του συνομιλητή.
Ο Τζακ Άσλμπι, βοηθός διευθυντής του μουσείου, σχολιάζει ότι αυτή είναι η πρώτη εφαρμογή όπου γίνεται διάλογος από τη σκοπιά του αντικειμένου. Σκοπός είναι να διαπιστωθεί αν η παροχή φωνής στα ζώα θα αλλάξει την θεώρηση του κοινού γι’ αυτά. «Μπορούμε να αλλάξουμε την αντίληψη του κοινού για μια κατσαρίδα δίνοντάς της φωνή;», ρωτά ο Άσλμπι.
Μέσα από τις ζωντανές συνομιλίες, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα από όσα περιλαμβάνονται στις ετικέτες των εκθεμάτων. Ο ντόντο του μουσείου, το οποίο είναι ένα από τα πιο άθικτα δείγματα παγκοσμίως, πρωτοστατεί στις ιστορίες, περιγράφοντας τη διατροφή του στο Μαυρίκιο.
Καθώς αντηχεί η εμπειρία των ζώων, η ομάδα του μουσείου έχει την ελπίδα ότι οι άνθρωποι θα αρχίσουν να βλέπουν αυτά τα πλάσματα ως προσωπικότητες. Όταν ο σκελετός της φάλαινας ρωτήθηκε για διάσημους που έχει συναντήσει, παραδέχτηκε ότι δεν είχε ποτέ την ευκαιρία να συναντήσει «διάσημα» άτομα. Ωστόσο, εξέφρασε την επιθυμία ότι κάθε επισκέπτης που νιώθει δέος και σεβασμό για τη φύση αποτελεί έναν σημαντικό άνθρωπο.
Η τεχνολογία αυτή στοχεύει να φέρει το κοινό πιο κοντά στην πραγματικότητα των ζώων και να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την κρίση της βιοποικιλότητας. Η ελπίδα είναι οι ιστορίες αυτές να συμβάλλουν στην αλλαγή της αντίληψης του κοινού και να σπάσουν την απάθεια που μπορεί να προκύπτει απέναντι σε αυτές τις μοναδικές προσωπικότητες.
Πηγή: kathimerini.gr