Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την έκδοση ταυτοτήτων διευκολύνει τους πολίτες
Από τις 8.30 το πρωί σήμερα, Δευτέρα, είναι διαθέσιμη η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, που στοχεύει στην πιο άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών. Μέσω αυτής, οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας προήλθε από τη συνεργασία των υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη, Δημήτρη Παπαστεργίου και Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Η λειτουργία της αναμένεται να αυξήσει τα ραντεβού και, κατ’επέκταση, να μειώσει τον χρόνο αναμονής που χρειάζεται για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των πολιτών.

Η πλατφόρμα διασφαλίζει την απαιτούμενη χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, εξασφαλίζοντας ότι όλα τα ραντεβού θα ολοκληρωθούν πριν την έναρξη ενός νέου. Διαθέσιμες ώρες και ημέρες για ραντεβού μπορεί να μεταβάλλονται σύμφωνα με τους περιορισμούς και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης.

Οι πολίτες, για να προγραμματίσουν το ραντεβού τους, επιλέγουν την Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής διαμονής τους στην Ελλάδα, καθώς και την ημερομηνία και ώρα από τη διαθέσιμη λίστα. Τα στοιχεία τους εισάγονται αυτόματα από τα Μητρώα Πολιτών και Επικοινωνίας. Αν δεν είναι ενημερωμένα, οι πολίτες μπορούν να τα επικαιροποιήσουν είτε εκείνη τη στιγμή είτε να τα δηλώσουν.

Μετά την υποβολή του αιτήματος, οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν email με λεπτομέρειες για το ραντεβού και τα στοιχεία της Αρχής που έχουν επιλέξει. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα επαναπρογραμματισμού ή ακύρωσης του ραντεβού, το αργότερο μία ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα.

Οι πολίτες που έχουν απώλεια ή κλοπή της ταυτότητας τους, πρέπει να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την αρμόδια Αρχή σύμφωνα με τη διεύθυνσή τους για να προγραμματίσουν ραντεβού για νέα ταυτότητα. Η πλατφόρμα έχει αναπτυχθεί από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και η είσοδος γίνεται με τους κωδικούς Taxisnet.

Πηγή: kathimerini.gr