Νέα Σύμβαση Παραχώρησης Της Αττικής Οδού Με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Στη Βουλή Σύντομα

Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που υπογράφηκε την Πέμπτη μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του ελληνικού Δημοσίου, αναμένεται να εισαχθεί προς κύρωση από τη Βουλή εντός Σεπτεμβρίου, εφόσον αυτό είναι εφικτό.

Αυτή η σύμβαση αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα, με συνολικό τίμημα 3,270 δισ. ευρώ. Τα έσοδα που θα προκύψουν από τη συναλλαγή αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για την εξυπηρέτηση του εξωτερικού χρέους, το οποίο θα μειωθεί κατά περίπου 1,5% του ΑΕΠ.

Ο παραχωρησιούχος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια. Επίσης, θα αποδίδει ετησίως στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ποσοστό 7,5% επί των εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, με πρόσθετες επενδύσεις 380 εκατομμυρίων ευρώ προγραμματισμένες για αναβαθμίσεις και εκσυγχρονισμό της υποδομής. Το νέο αντίτιμο των διοδίων θα μειωθεί σε 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ.

Ο Κωστής Χατζηδάκης, υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, τόνισε τη σημασία της σύμβασης, υπογραμμίζοντας ότι θα βοηθήσει στη μείωση του δημόσιου χρέους και θα ωφελήσει τη ζωή εκατομμυρίων κατοίκων της πρωτεύουσας μέσω της μείωσης των διοδίων.

Τα επόμενα βήματα περιλαμβάνουν την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής, όπου θα γίνει εφάπαξ καταβολή του τιμήματος. Η χρηματοδότηση θα προέλθει από συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τραπεζικού δανεισμού, με την υποστήριξη των ελληνικών τραπεζών.

Παράλληλα, η βαριά συντήρηση του έργου θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σύμφωνα με τη νέα παραχωρησιούχο, τα δεδομένα κυκλοφορίας δείχνουν ότι το έργο έχει αντεπεξέλθει σε δύσκολες συνθήκες και συνεχίζει να σημειώνει σταθερή αύξηση κίνησης, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 270.000 οχημάτων, ξεπερνώντας τα προ πανδημίας επίπεδα.

ΗΛΙΑΣ Γ. ΜΠΕΛΛΟΣ

Πηγή: kathimerini.gr