Αύξηση Όγκου Πωλήσεων Σούπερ Μάρκετ Παρά την Μείωση Τιμών

Η εταιρεία Circana (πρώην IRI) παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σημείωσαν αύξηση περίπου 2,9%, φτάνοντας τα 6,84 δισ. ευρώ σε σύγκριση με 6,64 δισ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Σημαντική είναι η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3%, που υπερβαίνει ελαφρώς την αντίστοιχη αύξηση της αξίας πωλήσεων. Στο σύνολο του 2023, η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,3%, ενώ ο όγκος πωλήσεων ανέβηκε μόλις κατά 2,5%.

Η τάση που παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ υποδηλώνει ότι ο όγκος πωλήσεων αυξάνεται περισσότερο από την αξία πωλήσεων, ενδεικτικό της σταθεροποίησης ή και της μείωσης των τιμών, γεγονός που οδηγεί σε ενίσχυση της κατανάλωσης. Ωστόσο, οι ανατιμήσεις που είχαν προκύψει ιδιαίτερα κατά τη διετία 2022-2023 συνεχίζουν να επηρεάζουν σημαντικά τον τζίρο, ο οποίος παραμένει πληθωριστικός σε μεγάλο βαθμό.

Αναφορικά με τις 11 βασικές κατηγορίες ειδών σούπερ μάρκετ, η εξέλιξη των πωλήσεων στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024 σε σύγκριση με το περασμένο έτος είναι η εξής:

– Μη αλκοολούχα ποτά: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 7,5% και όγκου πωλήσεων κατά 5,8%, κυρίως λόγω ανατιμήσεων στην κατηγορία αυτή.

– Αλκοολούχα ποτά: αύξηση αξίας κατά 6,9% και όγκου κατά 8,2%.

– Κατεψυγμένα τρόφιμα: αύξηση αξίας κατά 4,8% και όγκου κατά 3,8%.

– Υλικά μαγειρικής: αύξηση αξίας κατά 4,4% και όγκου κατά 0,5%.

– Είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς: αύξηση αξίας κατά 4,3% και όγκου κατά 4,7%. Σημαντική είναι η μείωση των παροχών από προμηθευτές προς λιανεμπόρους και η μεταφορά αυτού του οφέλους στις τιμές των προϊόντων.

– Γαλακτοκομικά: αύξηση αξίας κατά 3,5% και όγκου κατά 7,1%, λόγω μείωσης τιμών που οδήγησε σε μεγαλύτερη κατανάλωση.

– Σνακς: αύξηση αξίας κατά 2,7% και μείωση όγκου κατά 0,6%, καθώς οι ανατιμήσεις μείωσαν τις αυθόρμητες αγορές.

– Καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά: αύξηση αξίας κατά 1,4% και όγκου κατά 3,7%, με εφαρμογή της μείωσης παροχών.

– Συσκευασμένα τρόφιμα: αύξηση αξίας κατά 0,9% και όγκου κατά 1,1%.

– Είδη ατομικής υγιεινής: μείωση αξίας κατά 4,8% και αύξηση όγκου κατά 1,6%.

– Άλλα είδη νοικοκυριού: μείωση αξίας κατά 1,7% και αύξηση όγκου κατά 0,9%.

Πηγή: kathimerini.gr