Καθώς ξεκινά η νέα σχολική χρονιά, πολλά ερωτήματα ανακύπτουν για τους νεοδιορισμένους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν τοποθετηθεί στον τόπο κατοικίας τους. Πού θα βρουν κατοικία; Πώς θα διαχειριστούν τα έξοδα των ενοικίων, όταν αυτά είναι στα ύψη, αλλά και τα έξοδα για τη ζωή των παιδιών τους; Αυτά τα ζητήματα δεν είναι νέα. Επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο, καθώς οι λύσεις παραμένουν ανύπαρκτες. Μέλη των διοικητικών συμβουλίων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) και της ΟΛΜΕ επισκέπτονται αυτή την περίοδο διάφορα τουριστικά νησιά για να συζητήσουν με τις τοπικές αρχές σχετικά με το θέμα.
Η κατάσταση είναι σοβαρή, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Σαντορίνη. «Ζητήσαμε να εξασφαλιστεί συγκεκριμένο ποσό για το ενοίκιο των νεοδιορισμένων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς και δωρεάν σίτιση», δήλωσε ο κ. Τσούχλος. Υπήρξε η δέσμευση για σύντομη απάντηση, αλλά το πρόβλημα αγγίζει όλες τις τουριστικές περιοχές, γι’ αυτό και οι δήμαρχοι έχουν ζητήσει να τεθεί σε προτεραιότητα η συζήτηση στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).
Χθες, ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής, επισκέφθηκε τη Σύρο, επισημαίνοντας ότι η κατάσταση είναι δραματική: «Εκπαιδευτικοί διαμένουν σε αυτοκίνητα και σκηνές, διότι δεν μπορούν να αντέξουν τα υπέρογκα έξοδα ενοικίων». Πολλοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί περιμένουν μέχρι 40 μέρες για να λάβουν τους μισθούς τους, με αποτέλεσμα τα οικονομικά τους να είναι βαριά. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο ανησυχητική αν σκεφτεί κανείς ότι πάνω από τα δύο τρίτα του μισθού τους πηγαίνουν σε στέγαση και λογαριασμούς.
Παράλληλα, η αντιπαράθεση μεταξύ των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και του υπουργείου Παιδείας συνεχίζεται, αυτή τη φορά με αντικείμενο τις συγχωνεύσεις τμημάτων. Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, οι 1.600 συγχωνεύσεις που έγιναν το καλοκαίρι ισοδυναμούν με το κλείσιμο περίπου 150 σχολείων, ενώ πολλές από τις κατευθύνσεις στα Γενικά Λύκεια και τα Επαγγελματικά Λύκεια καταργούνται. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τις ενέργειες του υπουργείου καθαρά λογιστικές και αντιπαιδαγωγικές.
Από την άλλη πλευρά, στελέχη του υπουργείου υποστηρίζουν ότι οι συγχωνεύσεις έχουν μειωθεί σε 950 και ότι ο ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα θα είναι 28. Οι εκπαιδευτικοί, ωστόσο, εκτιμούν ότι με αυτόν τον αριθμό δημιουργούνται υπερτμήματα που καθιστούν δύσκολη την εργασία τους. Το υπουργείο ζητά από τα σχολεία να ενημερώσουν για τον εξορθολογισμό του προσωπικού, κάτι που καταδεικνύει τις κενές θέσεις και τις ανάγκες όσο η νέα σχολική χρονιά ξεκινά.
Τέλος, σε μια άλλη διάσταση, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε διαδικτυακά με μαθητές της Γαύδου και εκπαιδευτικούς, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να διασφαλιστεί η εκπαίδευση στο νησί μέσω ενός υβριδικού μοντέλου που ενσωματώνει τη δια ζώσης και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το μοντέλο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί και σε άλλα απομακρυσμένα μέρη, προκειμένου να διευκολυνθεί η εκπαίδευση σε περιοχές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ίδρυσης γυμνασίου.
Πηγή: kathimerini.gr