Η πρόκληση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών για τους κανόνες εκπομπών άνθρακα και η ανάγκη στήριξης από τις κυβερνήσεις
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν σχετικά με τους αυστηρούς κανονισμούς της Ε.Ε. για τις εκπομπές άνθρακα που θα επιφέρουν σημαντικά πρόστιμα από το 2025 και στο εξής. Η Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών ζήτησε πρόσφατα να αναθεωρηθούν οι στόχοι για τις εκπομπές άνθρακα για το 2025, καθώς ανησυχεί ότι οι νέες απαιτήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη κάνει σημαντικές επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό των στόλων τους, με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες να εκτινάσσονται από κάτω από 40 δισ. ευρώ το 2020 σε περίπου 55 δισ. ευρώ το 2024.

Επιπλέον, οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση της κρίσης, αλλά παραμένει αμφίβολο αν είναι διατεθειμένες να υποστηρίξουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα με φιλόδοξους μακροπρόθεσμους στόχους. Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Το ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκε τον Αύγουστο στο 14,4%, από 21% το προηγούμενο έτος, εν μέρει λόγω των υψηλών τιμών και των περιορισμένων κρατικών επιδοτήσεων.

Ο Λούκα ντε Μέο, επικεφαλής της γαλλικής Renault, προειδοποιεί ότι οι κυρώσεις θα μπορούσαν να φτάσουν σε 15 δισ. ευρώ, ποσό που θα αντιστοιχούσε σχεδόν στο 20% των κερδών προ φόρων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως οι Volkswagen, Stellantis, BMW, Mercedes-Benz και Renault, το επόμενο έτος. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν την κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών μοντέλων, όπως η Volkswagen που σκοπεύει να λανσάρει 30 νέα αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα μισά θα είναι ηλεκτρικά.

Η Ε.Ε. μπορεί θεωρητικά να παρέχει βοήθεια στον τομέα με κάποια καθυστέρηση στην εφαρμογή των στόχων του 2025. Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση παραμένει η επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών κατά 55% έως το 2030, καθώς και η πλήρης κατάργησή τους έως το 2035. Αυτό απαιτεί δραστική αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα και την εγκατάσταση περίπου 1,4 εκατομμυρίων σημείων φόρτισης κάθε χρόνο μέχρι το 2030.

Πηγή: kathimerini.gr