Αθέμιτος Ανταγωνισμός στην Αεροπορία: Η Αντίκρουση των Ευρωπαϊκών Εταιρειών απέναντι στους Κινέζικους Αερομεταφορείς
Ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού έχει προκύψει σχετικά με τις αυξημένες πτήσεις που πραγματοποιούν κινεζικές αεροπορικές εταιρείες προς την Ευρώπη, προσφέροντας φθηνότερα εισιτήρια. Αυτές οι εταιρείες μπορούν να εκμεταλλευτούν τον ρωσικό εναέριο χώρο, κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο σε μακρινές πτήσεις. Η Air-France KLM έχει ήδη ασκήσει πιέσεις στη γαλλική κυβέρνηση προκειμένου να περιορίσει τις πτήσεις των κινεζικών αερομεταφορέων προς την Ευρώπη, εστιάζοντας στην προστασία των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών από αυτή τη στρέβλωση.

Η Deutsche Lufthansa, από την πλευρά της, φέρεται να προτρέπει την κυβέρνηση της Γερμανίας να αναλάβει περαιτέρω δράση κατά του Πεκίνου για ζητήματα ανταγωνισμού. Η Lufthansa έχει επισημάνει απώλειες που φτάνουν μέχρι και μισό εκατομμύριο ευρώ για τις πτήσεις της από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο, και έχει αποφασίσει να καταργήσει την απευθείας καθημερινή πτήση προς την κινεζική πρωτεύουσα λόγω των ελλείψεων αεροσκαφών και υψηλής κατανάλωσης καυσίμων.

Επιπλέον, η διευθύνουσα σύμβουλος της KLM, Μάριαν Ρίντελ, έχει εκφράσει την ανάγκη για δράση από την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά του αθέμιτου κινεζικού ανταγωνισμού. Οι αεροπορικές εταιρείες της Ε.Ε. έχουν ήδη διακόψει τις πτήσεις τους πάνω από τη Ρωσία από την αρχή της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, γεγονός που δημιουργεί περαιτέρω πλεονέκτημα στις κινεζικές εταιρείες, όσον αφορά τα κόστη και τον χρόνο πτήσεων.

Οι τρεις μεγαλύτερες κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, όπως δείχνουν οι εκθέσεις τους, έχουν λάβει επιχορηγήσεις που ανέρχονται σε 111,1 δισ. γουάν (15,7 δισ. δολάρια) για να ενθαρρυνθούν να επιχειρούν τις διασυνδέσεις. Παρά την αύξηση των κινεζικών πτήσεων, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν δυσκολίες καθώς καθυστέρησαν να επαναφέρουν τις πτήσεις προς την Κίνα λόγω της μειωμένης ζήτησης.

Με τις κινεζικές αερογραμμές να έχουν προγραμματίσει ισχυρή αύξηση πτήσεων, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα ελέγχουν το 75% της χωρητικότητας πτήσεων προς και από τη Γερμανία και τη Γαλλία, με το 100% της αγοράς στα δρομολόγια προς την Ιταλία. Η κατάσταση αυτή υπογραμμίζει τη γενικότερη τεταμένη σχέση της Ε.Ε. με την Κίνα, που εντείνεται από τις εμπορικές εντάσεις.

Πηγή: kathimerini.gr