fbpx

Τι γίνονται οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων όταν «γεράσουν»;

Του Γιάννη Σκουφή

Οι μπαταρίες είναι το στοιχείο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αυξάνει, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, κατακόρυφα το κόστος τους. Παράλληλα η ακριβή παραγωγή τους, λόγω και των σπανίων γαιών που χρησιμοποιούνται, έχει σαν αποτέλεσμα το EVs να γίνονται πραγματικά πιο φιλικά προς το περιβάλλον, σε σχέση με αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μόνο μετά από σχεδόν 50.000 χιλιόμετρα. Σύμφωνα τουλάχιστον με την Polestar, η οποία έχει (και) ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της.

Αυτό οδηγεί στην ανάγκη επαναχρησιμοποίησης των μπαταριών, όταν αφαιρεθούν από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ήταν τοποθετημένες και πριν οδηγηθούν στην ανακύκλωση.

Για το σκοπό αυτό η Nissan, που με το Leaf είναι πρωτοπόρος στη ηλεκτροκίνηση, συνεργάζεται με την εταιρεία 4R Energy, η οποία κατατάσσει τις μπαταρίες, μετά την αφαίρεσή της, σε τρεις κατηγορίες. Οι καλύτερες, της κατηγορίας Α, μπορούν να τοποθετηθούν εκ νέου σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ αυτές της B κατηγορίας εξακολουθούν να έχουν ικανή ενεργειακή χωρητικότητα προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε άλλες εφαρμογές όπως στην κίνηση π.χ. κλαρκ ή για την αποθήκευση πλεονάζουσας ενέργειας π.χ. από φωτοβολταϊκά. Τέλος οι πιο ταλαιπωρημένες της κατηγορίας C μπορούν να λειτουργήσουν σαν ενεργειακές ρεζέρβες σε περίπτωση black out.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Πηγή: newsbomb.gr

0 Shares