fbpx

Τι μπορεί να είναι αυτή η περίεργη κατασκευή;

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές περίεργες δημιουργίες και αυτή εδώ είναι μια από τις κορυφαίες.

Του Γιάννη Σκουφή

Η Μ62 είναι μια πετρελαιοκίνητη μηχανή τρένου της ουκρανικής εταιρείας Luhansk, που εξελίχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’60 προκειμένου να αποτελέσει μια από τις βασικές μηχανές έλξης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των τότε κρατών του Ανατολικού μπλοκ.

Το ΜΑΖ-547 με τη σειρά του ήταν ένα όχημα μήκους 17,3 μέτρων και πλάτους 3,2 που αποτελούσε τη βάση εκτόξευσης πυραύλων μέσου βεληνεκούς και είχε σχεδιαστεί για μικτό βάρος έως και 82 τόνων. Αποτελούσε δηλαδή την ιδανική βάση για να συνδυαστεί με τη μήκους 17,5 μέτρων Μ62 και να προκύψει έναν όχημα με συνολικά 12 τροχούς.

Κινητήρας του οποίου είναι ο V12 της ντιζελομηχανής, ο Kolomna 14D40 που είναι δίχρονος(!) με 150.000 κυβικά, έχει υπερπλήρωση Roots και απόδοση 2.000 ίππων, γεγονός που συμβάλει στην τρομακτική εικόνα της όλης κατασκευής. Μάλιστα ο κινητήρας με την ονομασία Kolomna 14D40 δεν κινεί απευθείας τους τροχούς αλλά παράγει ρεύμα για την τροφοδοσία ηλεκτροκινητήρων.

Το θέμα είναι βέβαια για ποιο λόγο δημιουργήθηκε αυτός ο κινούμενος κολοσσός. Ο ένας ήταν η τροφοδοσία με ηλεκτρικό ρεύμα δύσβατων περιοχών της αχανούς πρώην Σοβιετικής Ένωσης και ο δεύτερος ως πλατφόρμα δοκιμών ηλεκτροκινητήρων.

Πράγματι οι υπεύθυνοι μηχανικοί είχαν τοποθετήσει σε πρώτη φάση ηλεκτροκινητήρες των 60 kW στις πλήμνες όλων των τροχών. Δεύτερη φάση δεν υπήρξε μιας και σε μια από τις δοκιμές έσπασε ένας από τους άξονες με αποτέλεσμα να διαλυθεί το υδραυλικό σύστημα που επέτρεπε σε όλους τους τροχούς να στρίβουν. Το αποτέλεσμα ήταν το άδοξο τέλος του συνδυασμού της ντιζελομηχανής και του εκτοξευτήρα πυραύλων, τουλάχιστον ως κινητή μονάδα.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Το έγκλημα της Χαλάστρας: Της είπε πως θα «κλεφτούν» και την έριξε στον Αξιό ποταμό

Πηγή: newsbomb.gr

0 Shares