Η μαύρη κωμωδία «Kaos» του Netflix έχει προκαλέσει αίσθηση με την επιτυχία της, κυρίως λόγω της διχόνοιας που επικρατεί μεταξύ των θεών στον Όλυμπο και τριών θνητών που πρέπει να αναδιαμορφώσουν το μέλλον της ανθρωπότητας. Στην καρδιά αυτής της σειράς βρίσκεται ο μαιάνδρος, που αναδύεται από ένα συντριβάνι στον κήπο του θεού Δία και διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην πλοκή. Δημιουργός αυτού του εντυπωσιακού οπτικού στοιχείου είναι ο βραβευμένος Έλληνας καλλιτέχνης οπτικών εφέ, Γιώργος Παπαϊωάννου.
Ο Παπαϊωάννου έχει διαμορφώσει μια αξιόλογη καριέρα στον τομέα των οπτικών εφέ, ξεκινώντας την πορεία του από την εφηβεία του με πάθος για υπολογιστές. «Αγόρασα τον πρώτο μου υπολογιστή στα 12 μου», αφηγείται. «Σημαντική ήταν και η οικογενειακή κάμερα που απέκτησαν το 1994, με την οποία άρχισα να πειραματίζομαι στην επεξεργασία ήχου και εικόνας». Στη συνέχεια σπούδασε Πολιτικές Μηχανικές και απέκτησε διδακτορικό στην Υπολογιστική Μηχανική, όπου καλλιέργησε τις δεξιότητές του στην προσομοίωση φυσικών φαινομένων.
Η ζωή του Παπαϊωάννου άλλαξε ριζικά όταν συμμετείχε στο 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου παρέλαβε το βραβείο κοινού με την ερασιτεχνική ταινία «Σούπερ Δημήτριος». Αυτή η επιτυχία του άνοιξε την πόρτα για μια υποτροφία στο Ιδρυμα Fulbright στο Λος Άντζελες, όπου αποφάσισε να εξειδικευτεί στα οπτικά εφέ.
Έπειτα από έξι μήνες εκπαίδευσης στη σχολή Gnomon, εργάστηκε σε πολλές γνωστές τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές, όπως η βραβευμένη σειρά «Το Στέμμα» και «The Alienist». Η εμπειρία του στη Framestore στο Λονδίνο τον καθόρισε ως επαγγελματία στον τομέα, και τελικά η δουλειά του στη σειρά «Kaos» του έδωσε τη δυνατότητα να δείξει τη δημιουργικότητά του σε ένα μεγάλο κοινό.
Αν και ασχολείται κυρίως με τη διαφήμιση τα τελευταία χρόνια, ο Παπαϊωάννου αναγνώρισε τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις του χώρου των οπτικών εφέ. «Πρέπει να κατανοήσεις την αρχική ιδέα και να εργαστείς υπό πίεση», σημειώνει, αναφερόμενος στις διαφορές εργασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στην Ελλάδα, ο χρόνος ολοκλήρωσης είναι συχνά πολύ μικρότερος σε σύγκριση με αυτόν του εξωτερικού.
Όσον αφορά το μέλλον, ο Παπαϊωάννου πιστεύει ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας στον τομέα του gaming, όπως με το Unreal Engine, προσφέρει νέες δυνατότητες. Επιπλέον, πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αντικαταστήσει τη δουλειά στον τομέα των οπτικών εφέ, αλλά μπορεί να βοηθήσει στην παραγωγή.
Η καριέρα του στον τομέα των visual effects αναδείχθηκε και καθόρισε τον Παπαϊωάννου σαν έναν από τους σημαντικούς Έλληνες καλλιτέχνες που παίζουν σημαντικό ρόλο σε διεθνείς παραγωγές. Η εντυπωσιακή δουλειά του στη σειρά «Kaos» είναι μόλις ένα παράδειγμα της δημιουργικότητάς του και του πάθους του για το αντικείμενό του.
Πηγή: kathimerini.gr