Η Ινδία καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για να αναβαθμίσει την υποδομή των λιμανιών, εν όψει της φιλοδοξίας της να εξελιχθεί σε έναν σημαντικό προορισμό μεταποίησης και εξαγωγής. Ο Unmesh Sharad Wagh, πρόεδρος της Λιμενικής Αρχής του Jawaharlal Nehru, επιβεβαιώνει ότι οι διεθνείς έμποροι αναζητούν εναλλακτικές στην Κίνα, που είχε μέχρι πρόσφατα κυρίαρχη θέση. Για να επιτευχθεί αυτή η μετάβαση, όμως, η αποτελεσματικότητα των λιμανιών είναι κρίσιμη.
Στο πλαίσιο αυτής της αναβάθμισης, μία από τις πέντε εγκαταστάσεις στο λιμάνι διπλασιάζει τη χωρητικότητά της, προσθέτοντας δύο νέα σημεία αγκυροβολίας. Επιπλέον, στη βιομηχανική περιοχή Vadhvan σχεδιάζεται η ανέγερση ενός νέου λιμανιού, το οποίο θα μπορεί να διαχειριστεί 20 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως, με το κόστος της επένδυσης να εκτιμάται σε τουλάχιστον 9 δισεκατομμύρια δολάρια και την ολοκλήρωση του έργου να προγραμματίζεται για το 2035.
Αν και οι προσδοκίες είναι υψηλές, η τρέχουσα κατάσταση μπορεί να είναι αποθαρρυντική. Το λιμάνι, σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου, παρουσιάζει χαμηλές επιδόσεις, καθώς το φορτίο έχει σχεδόν τριπλασιαστεί την τελευταία εικοσαετία, φτάνοντας τα 6,4 εκατομμύρια κοντέινερ 6,7 μέτρων, αλλά μένει αρκετά πίσω σε σχέση με τις άλλες διεθνείς αγορές.
Η πρόκληση δεν περιορίζεται μόνο στα λιμάνια. Ο Wagh επισημαίνει τα ζητήματα που προκαλούν καθυστερήσεις στη μεταφορά προϊόντων, όπως οι κακοί δρόμοι και η ανυπαρξία σιδηροδρομικής υποδομής κατάλληλης για φορτία. Αναμένονται βελτιώσεις με την ολοκλήρωση μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συντομεύσει τη μεταφορά από τη Βομβάη στη Νέα Δελχί. Η κυβέρνηση έχει επίσης αναλάβει την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων, αλλά η επίσπευση αυτών των έργων είναι ζωτικής σημασίας για τη στήριξη της βιομηχανικής ανάπτυξης.
Οι τελευταίοι μήνες έχουν φέρει αύξηση στα εξερχόμενα φορτία, εν μέσω αναταραχών στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω γεωπολιτικών γεγονότων. Οι μεταφορές μέσω άλλων μεγάλων λιμένων όπως οι Σιγκαπούρη, Ντουμπάι και Κολόμπο αυξάνουν τους χρόνους μεταφοράς και το κόστος, με αποτέλεσμα οι ινδικές επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην ανταγωνιστικότητα τους.
Πηγή: kathimerini.gr