Η απόφαση της κυβέρνησης σχετικά με το ποσοστό της Εθνικής Τράπεζας που θα διαθέσει μέσω placement από το συνολικό 18,39% που ελέγχει αναμένεται μέχρι τα τέλη της εβδομάδας. Η χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Στήριξης επικεντρώθηκε στο θέμα της Εθνικής, χωρίς ωστόσο ο εκπρόσωπος του Δημοσίου να αποκαλύψει τις προθέσεις της κυβέρνησης. Στην αγορά θεωρείται βέβαιη η διάθεση του 10%, με το ενδεχόμενο να φτάσει το ποσοστό αυτό στο 13%. Η διάθεση του συνόλου του 18,39% θεωρείται ως το καλύτερο σενάριο και η JPMorgan περιμένει την τελική απόφαση ώστε να ξεκινήσει τη διαδικασία εμπιστευτικής βολιδοσκόπησης, εφόσον το placement σχεδιαστεί για την 1η εβδομάδα του Οκτωβρίου.
Η Attica Group έχει προχωρήσει στην ενίσχυση του στόλου των ταχυπλόων της με την απόκτηση του Thunder από τη Fast Ferries. Το εν λόγω ταχύπλοο έχει δυναμικότητα 1.000 επιβατών και 210 Ι.Χ. Επίσης, η εταιρεία προσπαθεί να αξιοποιήσει τις συμμετοχές που κληρονόμησε από την ΑΝΕΚ, συμπεριλαμβανομένου του ποσοστού 31,9% στην εταιρεία εμφιάλωσης νερού «Σαμαριά». Η Attica πρότεινε 10 ευρώ ανά μετοχή για την εξαγορά του συνόλου των μετοχών της ΕΤΑΝΑΠ, προσφορά που είναι 65% υψηλότερη από τις υπάρχουσες τιμές της αγοράς, εκτιμώντας ότι θα υπάρξουν σημαντικές συνέργειες για την εταιρεία.
Η διαδικασία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την Avramar εισέρχεται σε περίοδο αβεβαιότητας, καθώς οι προσφορές που έχουν υποβληθεί είναι κάτω από τις προσδοκίες των πιστωτριών τραπεζών. Οι προσφορές κυμαίνονται από 85 έως 100 εκατ. ευρώ, ενώ τα δάνεια ανέρχονται σε περίπου 350 εκατ. ευρώ. Η κατάσταση γίνεται πιο περίπλοκη αφού το ισπανικό fund Atitlan φαινόταν να προηγείται, αλλά το προσφερόμενο τίμημα δεν ανταγωνίζεται ικανοποιητικά τους άλλους διαγωνιζόμενους.
Κατά την καλοκαιρινή περίοδο, οι καθυστερήσεις στις πτήσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν σημαντικά, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol. Συγκεκριμένα, η μέση καθυστέρηση από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο ανήλθε σε 5,4 λεπτά ανά πτήση, σημειώνοντας αύξηση 41% σε σύγκριση με πέρυσι. Ιδιαίτερα τον Ιούλιο, οι καθυστερήσεις κορυφώθηκαν με 6,5 λεπτά ανά πτήση.
Στιγμές από τη διαπραγμάτευση του Μαρτίου του 1998, σχετικά με την ένταξη της δραχμής στον μηχανισμό συναλλαγματικών ισοτιμιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανέφερε ο Γιάννης Στουρνάρας σε πρόσφατη συνέντευξή του. Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, που είχε πρωταγωνιστήσει ως πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων τότε, μετέφερε την πίεση του Γερμανού ομολόγου του για χαμηλότερη ισοτιμία, και την ανάγκη μεταρρυθμίσεων στο ασφαλιστικό. Η αντίδραση του Βρετανού Νάιτζελ Ουίκς στις πιέσεις αυτές ήταν καθοριστική για την επιτυχή έκβαση της διαπραγμάτευσης.
Πηγή: kathimerini.gr