Η Tupperware, η αμερικανική εταιρεία που είναι αναγνωρίσιμη για τα πλαστικά προϊόντα οικιακής χρήσης, βιώνει το τέλος μιας εποχής καθώς ετοιμάζεται να κηρύξει πτώχευση αυτή την εβδομάδα. Μετά από μακροχρόνιες προσπάθειες να ανακάμψει από την πτώση της ζήτησης, η εταιρεία σκοπεύει να ζητήσει δικαστική προστασία, έχοντας παραβιάσει τους όρους του χρέους της. Η κατάσταση είναι σοβαρή, καθώς οι μετοχές της έχουν σημειώσει πτώση άνω του 50% λόγω των τελευταίων εξελίξεων. Εδώ και καιρό, η Tupperware προσπαθεί να διαχειριστεί το χρέος της που ξεπερνά τα 700 εκατομμύρια δολάρια, αλλά οι διαπραγματεύσεις με τους δανειστές της δεν έχουν αποφέρει καρπούς.
Για πάνω από 75 χρόνια, η Tupperware είχε καταφέρει να αναδείξει τη σημασία της στην καθημερινότητα των νοικοκυριών, προσφέροντας προϊόντα που επαναστατούσαν στις μεθόδους αποθήκευσης των τροφίμων. Τα προϊόντα της, που εισήχθησαν στην αγορά το 1946 από τον Earl Tupper, αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της κουζίνας πολλών οικογενειών στην υφήλιο. Ο Earl Tupper είχε εφεύρει την αεροστεγή σφράγιση, αναπτύσσοντας το διάσημο Wonderlier Bowl, το οποίο πωλείται ακόμα σε διάφορα χρώματα και μεγέθη. Παρόλο που αρχικά δεν είχε μεγάλες πωλήσεις, η επιτυχία ήρθε μέσω των κατ’ οίκον πωλήσεων, όντας ιδιαίτερα δημοφιλή σε πάρτι πωλήσεων που διοργάνωναν γυναίκες.
Έτσι, το 1951 η Tupperware αποφάσισε να αποσύρει τα προϊόντα της από τα σούπερ μάρκετ, εστιάζοντας αποκλειστικά στα κατ’ οίκον παρουσιάσεις. Η εξέλιξή της δεν αποτέλεσε μόνο μια επιτυχία για την εταιρεία, αλλά και μια σημαντική ανατροπή στην εργασία και την οικονομική ανεξαρτησία των γυναικών, οι οποίες βρήκαν στην Tupperware μια ευκαιρία να βγουν από το σπίτι και να κερδίζουν χρήματα. Η Tupperware μπήκε στην ελληνική αγορά το 1964, και η μοντέρνα προσέγγιση των πωλήσεών της έφερε μια νέα εποχή στην κατανάλωση.
Σήμερα, ωστόσο, σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, η Tupperware δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις νέες καταναλωτικές προτιμήσεις. Η πανδημία είχε προσφέρει προσωρινή ώθηση στις πωλήσεις της, καθώς οι άνθρωποι περνούσαν περισσότερο χρόνο στο σπίτι και μαγείρευαν, αλλά τώρα η εταιρεία сталкиให้ προκλήσεις που εξακολουθούν να επιδεινώνονται. Το 2023, η Tupperware προχώρησε σε αλλαγή της διοίκησης, αντικαθιστώντας τον διευθύνοντα σύμβουλο και αρκετά μέλη του διοικητικού συμβουλίου, τοποθετώντας τη Λόρι Αν Γκόλντμαν στο τιμόνι της επιχείρησης. Επίσης, ανακοίνωσε το κλείσιμο του μοναδικού της εργοστασίου στις ΗΠΑ, οδηγώντας σε απολύσεις σχεδόν 150 εργαζομένων.
Οι πτωχεύσεις γνωστών εταιρειών όπως η Tupperware καταδεικνύουν τη γενικότερη κρίση στον τομέα του λιανικού εμπορίου, καθώς οι οικονομικές πιέσεις και τα υψηλά επίπεδα χρέους συνεχίζουν να πιέζουν πολλές επιχειρήσεις. Αυτές οι προκλήσεις αναγκάζουν πολλές εταιρείες να λάβουν δύσκολες αποφάσεις, όπως το κλείσιμο καταστημάτων και τη μείωση του προσωπικού, σε μια επιχείρηση προς αναδιάρθρωση και επιβίωση.
Πηγή: kathimerini.gr