Οι διαπραγματεύσεις γίνονται μεταξύ της United States Maritime Alliance (USMX), που εκπροσωπεί μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και φορείς εκμετάλλευσης λιμένων, και της International Longshoremen’s Association, ενός σωματείου που εκπροσωπεί περίπου 85.000 εργαζόμενους. Οι λιμενεργάτες διεκδικούν μισθολογικές αυξήσεις και καλύτερους όρους εργασίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ενδέχεται να κλείσουν περίπου 36 λιμάνια, από τα οποία τα έξι μεγαλύτερα θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο, καθώς διακινούν περισσότερα από 13 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως.
Το λιμάνι της Νέας Υόρκης και το Νιου Τζέρσεϊ, το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας σε όρο φορτίου, αναμένεται να είναι ανάμεσα σε αυτά που θα επηρεαστούν. Σημαντικές απώλειες είναι πιθανές και σε εξειδικευμένα λιμάνια, όπως το Πορτ Γουίλμινγκτον στο Ντελαγουέρ. Εκτιμάται ότι το 1,2 εκατ. τόνοι μπανανών που εισάγονται μέσω αυτών των λιμανιών αντιπροσωπεύουν πάνω από το ένα πέμπτο της κατανάλωσης μπανάνας στις ΗΠΑ. Παράλληλα, σχεδόν το 90% των κερασιών και σημαντικό ποσοστό άλλων προϊόντων εξαρτώνται από τις εισαγωγές που εκφορτώνονται σε αυτά τα λιμάνια.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον αναλυτή θαλάσσιων μεταφορών Πίτερ Σαντ, «οι συνέπειες θα είναι σοβαρές». Υπάρχουν ήδη πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων και δεν μπορούν να προσανατολιστούν ή να επιστρέψουν για να αποφύγουν την απεργία. Σύμφωνα με έκθεση της UBS, δύο εβδομάδες γενικής απεργίας ενδέχεται να αυξήσουν τους ναύλους.
Αυτή η διακοπή στην προμήθεια εξαρτημάτων μπορεί να προκαλέσει σοβαρές διαταραχές στη λειτουργία των εργοστασίων, ακόμη και να οδηγήσει σε προσωρινές απολύσεις. Ο αντίκτυπος της απεργίας μπορεί να αναδείξει νέα ελλείμματα σε καταναλωτικά και βιομηχανικά αγαθά, προκαλώντας αυξήσεις τιμών και επηρεάζοντας μια οικονομία που αρχίζει σταδιακά να ανακάμπτει μετά το σοκ της πανδημίας.
Πηγή: kathimerini.gr