Μια σειρά αρνητικών εξελίξεων έχει σημειωθεί στην Boeing τον τελευταίο χρόνο, με γεγονότα όπως η αποκόλληση πόρτας σε αεροπλάνο εν πτήσει και η άρνηση της NASA να επαναφέρει δύο αστροναύτες με το διαστημικό σκάφος Starliner. Αυτές οι εξελίξεις έρχονται να προστεθούν σε μια πενταετία γεμάτη προκλήσεις για την αμερικανική εταιρεία, η οποία χαρακτηρίστηκε από δύο θανάσιμα αεροπορικά δυστυχήματα και μακροχρόνια διακοπή των πτήσεων λόγω της πανδημίας.
Η Boeing βρίσκεται σε δύσκολη θέση, έχοντας αλλάξει τρεις διευθύνοντες συμβούλους από το 2019, σημειώνοντας ζημίες δισεκατομμυρίων και χάνοντας την εμπιστοσύνη των επενδυτών και των επιβατών. Πρόσφατα, οι 33.000 εργαζόμενοι της εταιρείας απέρριψαν μια προτεινόμενη τετραετή σύμβαση, συμμέτοχοι σε μια απεργία που είναι η πρώτη μετά από 16 χρόνια.
Η προτεινόμενη συμφωνία περιλάμβανε αύξηση μισθών τουλάχιστον 25% μέσα σε τέσσερα χρόνια και ενίσχυε την ασφάλεια εργασίας για τα μέλη των σωματείων. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Τζον Χόλντεν, πρόεδρο του μεγαλύτερου σωματείου στην Boeing, οι εργαζόμενοι ζητούν περισσότερες άδειες και ανθεκτικότερους μισθούς για να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό. Πολλοί υπάλληλοι εκφράζουν επίσης ανησυχίες για την απώλεια των παραδοσιακών συνταξιοδοτικών σχεδίων.
Η απεργία αναμένεται να διαρκέσει όσο χρειαστεί, με τα μέλη του σωματείου να δηλώνουν έτοιμα να προχωρήσουν μέχρι να λάβουν μια καλύτερη προσφορά από την εταιρεία. Η τελευταία μαζική απεργία της Boeing κράτησε 57 ημέρες το 2008.
Η εν εξελίξει απεργία έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παραγωγή εμπορικών αεροσκαφών, έναν κεντρικό πυλώνα της αμερικανικής βιομηχανίας και της οικονομίας, και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στους σχεδόν 10.000 προμηθευτές της εταιρείας σε εθνικό επίπεδο. Η απεργία χτυπά και τα οικονομικά της Boeing, καθυστερώντας σημαντικά έσοδα από πωλήσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος Kelly Ortberg, ο οποίος έχει μόλις έξι εβδομάδες στο αξίωμα, βλέπει τις ζημίες αυτές να προστίθενται σε ένα ήδη βεβαρυμένο λογαριασμό, που μετράει λειτουργικές απώλειες 33,3 δισ. δολαρίων την τελευταία εξαετία. Η αξία της μετοχής της Boeing έχει μειωθεί πάνω από 60% τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ η ανταγωνιστής της, Airbus, έχει καταστεί η μεγαλύτερη αεροναυτική εταιρεία παγκοσμίως.
Πηγή: kathimerini.gr