Η απεργία ξεκίνησε στις 13 Σεπτεμβρίου, με περίπου 30.000 μηχανικούς να σταματούν τη δουλειά τους στα εργοστάσια της Boeing στη δυτική ακτή, προκαλώντας τη διακοπή παραγωγής στα μοντέλα 737 MAX, 767 και 777. Η αλυσίδα εφοδιασμού της Boeing ανησυχεί για τις επερχόμενες απολύσεις και τις συνέπειες που θα έχει η απεργία για χιλιάδες εργαζομένους. Πέντε από τους εννέα προμηθευτές που επικοινώνησαν με το Reuters ανέφεραν ότι έχουν ήδη προχωρήσει σε άδειες άνευ αποδοχών ή καθυστερούν τις επενδύσεις τους.
Η Boeing, για το λόγο αυτό, έδωσε στους περισσότερους υπαλλήλους υποχρεωτικές άδειες και προειδοποίησε ότι θα «παγώσει» τις περισσότερες παραγγελίες ανταλλακτικών. Η εταιρεία αντιμετωπίζει πολλές κρίσεις, περιλαμβανομένων ζητημάτων ασφαλείας με τα 737 MAX και την παγκόσμια ύφεση στον τομέα των αεροπορικών ταξιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι η Boeing βρίσκεται σε μια δύσκολη θέση, καθώς πρέπει να εξοικονομήσει μετρητά, αλλά ταυτόχρονα να διατηρήσει την παραγωγική ικανότητα.
Από την άλλη πλευρά, η New Tech Industries, η οποία κατασκευάζει εξειδικευμένα εργαλεία για την Boeing, δηλώνει ότι το 85% των εργασιών της συνδέεται με την εταιρεία. Η συνιδιοκτήτρια, Κάρμεν Ιβανς, επισημαίνει ότι, αν και η παραγωγή θα συνεχιστεί μέχρι το επόμενο έτος, η απουσία νέων παραγγελιών μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στο άμεσο μέλλον. Κάποιοι τοπικοί προμηθευτές εξετάζουν το ενδεχόμενο να στραφούν στην Airbus, αλλά αυτή η διαδικασία μπορεί να πάρει έως 18 μήνες.
Εν τω μεταξύ, οι συνέπειες της απεργίας για την αλυσίδα εφοδιασμού της Boeing κάνουν την κατάσταση ακόμη πιο πιεστική, καθώς επηρεάζουν την ικανότητα της εταιρείας να υποστηρίζει τους συνεργάτες της που κινδυνεύουν με οικονομικές δυσκολίες. Ο Τρέιντερ καταλήγει ότι μετά την ολοκλήρωση της απεργίας, οι εταιρείες θα αρχίσουν να προσλαμβάνουν ξανά, προκειμένου να ανακτήσουν τις θέσεις τους στην αγορά.
Πηγή: kathimerini.gr