Σίγουρα, οι συναυλίες πάντα ανήκαν σε μεγάλο βαθμό στους νέους. Ωστόσο, τι συμβαίνει конкретμένα με τη Gen Z; Αποδεικνύεται ότι είναι η κατηγορία του κοινού που επηρεάζει πραγματικά τη δυναμική των συναυλιών.
Οι πιο πρόσφατοι καλλιτέχνες που απευθύνονται στην Gen Z, όπως η Τέιλορ Σουίφτ με το Eras Tour, έχουν σπάσει ρεκόρ εσόδων, αποδεικνύοντας ότι οι νέοι δεν πηγαίνουν απλώς σε συναυλίες, αλλά εγκαινιάζουν και νέες εμπειρίες. Τα εισιτήρια της Eras Tour, για παράδειγμα, έγιναν περιζήτητα και οι φανς ήταν διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα για να τα αποκτήσουν.
Ο ρόλος των social media, με τη διαρκή ανάρτηση περιεχομένου από μεγάλες συναυλίες, προκαλεί το λεγόμενο “FOMO” (Fear of Missing Out) στους νέους. Όταν βλέπουν τους φίλους τους να απολαμβάνουν μια εντυπωσιακή συναυλία, ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν και αυτοί. Στις πιο πρόσφατες συναυλίες, όπως αυτές των Coldplay και των Arctic Monkeys, το νεανικό κοινό ήταν προφανές.
Οσοι παρακολούθησαν τις συναυλίες των Coldplay στην Αθήνα, είδαν ότι το κοινό ήταν σε μεγάλο ποσοστό εικοσάρηδες, μολονότι η μπάντα έχει κυκλοφορήσει δίσκους εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Αυτή η νεανική συμμετοχή μαρτυρά την ανανεωμένη αγάπη για τη μουσική των προηγούμενων δεκαετιών, ενώ η Gen Z είναι πρόθυμη να ερμηνεύσει και τις παλιές επιτυχίες.
Η Gen Z αναζητά την αίσθηση της κοινότητας κατά τη διάρκεια των συναυλιών. Σύμφωνα με έρευνα του Pion!, ένας σημαντικός αριθμός νέων δηλώνει πως αυτό που τους συναρπάζει περισσότερο στις συναυλίες είναι ο χρόνος που περνούν με τους φίλους τους.
Αλλά πώς και οι Oasis κατόρθωσαν να κερδίσουν το ενδιαφέρον της Gen Z; Σαφώς, η ελκυστικότητα του Λίαμ Γκάλαχερ και η κουλ προσωπικότητα του έχουν αγγίξει αυτή τη γενιά, ενώ η μουσική τους παραμένει οικεία, σχεδόν εθνική για πολλούς νέους Βρετανούς.
Είναι σαφές ότι οι νεότερες γενιές θέλουν να ζήσουν τις μοναδικές εμπειρίες συναυλιών, και αυτό είναι κάτι που οι διοργανωτές αναγνωρίζουν. Ωστόσο, αυξάνει και το ενδιαφέρον για ηχηρές ονόματα που σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι τόσο ελκυστικά για τους μεγαλύτερους. Οι δουλειές που έρχονται στην Ελλάδα συχνά κινδυνεύουν λόγω της γεωγραφικής θέσης και του οικονομικού ρίσκου, αλλά η Gen Z έχει αποδείξει ότι αν υπάρχει κάτι που τους ενθουσιάζει, θα στηρίξουν την κάθε συναυλία.
Ο ρόλος του TikTok, ως πλατφόρμας που προβάλλει παλιές και νέες μουσικές, έχει συμβάλει στο γεγονός ότι οι νέοι ανακαλύπτουν και ξαναζωντανεύουν παλαιά κομμάτια, φέρνοντάς τα πίσω στο προσκήνιο.
Αναφορικά με τις συναυλίες, υπάρχουν πολλοί οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η Gen Z έχει επαναστατήσει και δίνει νέα πνοή στις μουσικές σκηνές. Με τη σωστή στρατηγική και το κατάλληλο μάρκετινγκ, φαίνεται ότι η Gen Z είναι έτοιμη να παρακολουθήσει τις ζωντανές εμφανίσεις και να αδράξει τις ευκαιρίες που τους προσφέρονται.
Πηγή: kathimerini.gr