Εν τω μεταξύ, οι πρώτες οκτώ καμπάνες για την Παναγία των Παρισίων, οι οποίες έφτασαν χθες στο Παρίσι, αναμένεται να ακουστούν για πρώτη φορά στις 7 Δεκεμβρίου. Κατασκευασμένες σε χυτήριο της Νορμανδίας, οι καμπάνες φέρουν ονόματα οκτώ σημαντικών φυσιογνωμιών της εκκλησιαστικής ζωής στη Γαλλία. Συνολικά, ο ναός θα έχει είκοσι καμπάνες, με την πιο βαριά να ζυγίζει 4.162 κιλά.
Από την άλλη πλευρά, οι εργασίες αναστήλωσης της Παναγίας των Παρισίων προχωρούν με αμείωτους ρυθμούς, καθώς χθες παραδόθηκαν και οκτώ νέες καμπάνες. Το υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας ανακοίνωσε την επιλογή οκτώ υποψηφίων που θα συνεργαστούν με την καλλιτεχνική επιτροπή, η οποία είναι υπεύθυνη για την αντικατάσταση των περισσότερων βιτρό στο εσωτερικό του ναού.
Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς η εθνική επιτροπή κληρονομιάς και αρχιτεκτονικής ψήφισε κατά της αντικατάστασης των βιτρό, επικαλούμενη τη Χάρτα της Βενετίας, που απαγορεύει την αντικατάσταση διατηρημένων παλαιών στοιχείων σε πολιτισμικά μνημεία. Παρά τις διαμαρτυρίες, το υπουργείο Πολιτισμού είναι αποφασισμένο να προχωρήσει, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι οι νέες δημιουργίες θα είναι υπερβολικά «woke» και θα επηρεάσουν την αρχιτεκτονική αρμονία του καθεδρικού ναού.
Ο ιστορικός καθεδρικός ναός υπέστη σοβαρές ζημιές από μια πυρκαγιά που προκλήθηκε από εργατικό λάθος στις 15 Απριλίου 2019. Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είχε προτείνει την αφαίρεση των γεωμετρικών τζαμιών του 19ου αιώνα και την αντικατάστασή τους με βιτρό σύγχρονων Γάλλων καλλιτεχνών, προκειμένου να αναδείξει τη σύγχρονη τέχνη στην ανακαίνιση του ναού.
Η δημόσια αντίδραση στην πρόταση του Μακρόν είναι πολυδιάστατη, με πολλούς να καταγγέλλουν τον κίνδυνο «βεβήλωσης» της Παναγίας των Παρισίων. Στα γαλλικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το σλόγκαν #Saccagenotredame έχει γίνει δημοφιλές, με πολλούς να σχεδιάζουν διαδηλώσεις ενάντια στις αλλαγές που προτείνονται.
Στις διαφωνίες που προκύπτουν, ο Ντιντιέ Ρικνέρ, ιδρυτής του περιοδικού La Tribune de l’ Art, εξέφρασε την ανησυχία του για την πιθανή αλλοίωση της αναστήλωσης, κάνοντάς τους να αναρωτιούνται αν οι δωρεές για την αποκατάσταση του ναού προορίζονται για να υπηρετήσουν την επιθυμία του Μακρόν.
Δεν είναι πρωτοφανές στη Γαλλία να προκαλείται σάλος λόγω της εισαγωγής σύγχρονων στοιχείων σε ιστορικά κτίρια. Επικαλούμενοι την περίπτωση των βιτρό του καλλιτέχνη Πιερ Σουλάζ στο αββαείο Σεν Φουά, παρατηρείται η δυνατότητα υποδοχής και αποδοχής σύγχρονης τέχνης σε χώρους που φέρουν βαρύ ιστορικό.
Πηγή: kathimerini.gr