Σε αργία για ένα μήνα τέθηκε ο σταθμάρχης του ΟΣΕ που εργάζεται στο ΣΚΑ, ο οποίος έδωσε λανθασμένη εντολή, επιτρέποντας σε δύο αμαξοστοιχίες να κινηθούν στην ίδια γραμμή από αντίθετες κατευθύνσεις. Οι αμαξοστοιχίες αυτές είναι η 1210, που ερχόταν από την Αθήνα προς το Αεροδρόμιο, και η 1307, που κατευθυνόταν από το Κιάτο προς την Αθήνα.
Το περιστατικό καταγράφηκε το πρωί στις 9:13, όταν η αμαξοστοιχία 1210 αναχώρησε από τον σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών προς τον σταθμό Αγίων Αναργύρων. Ταυτόχρονα, η αμαξοστοιχία 1307 έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει για τον σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών.
Σύμφωνα με πληροφορίες τον ΟΣΕ, οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν με ταχύτητα 60χλμ/ώρα και η απόσταση μεταξύ τους ήταν περίπου 3 χιλιόμετρα. Εάν οι αμαξοστοιχίες συνέχιζαν τα δρομολόγιά τους χωρίς καμία παρέμβαση, μια μετωπική σύγκρουση θα μπορούσε να είχε συμβεί.
Ο σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, αφού άκουσαν την εντολή για την αμαξοστοιχία 1307, ενημερώθηκαν άμεσα. Ο πρώτος επικοινώνησε με τον σταθμάρχη του ΣΚΑ μέσω του GSMR, ζητώντας ακύρωση της κίνησης της 1307, ενώ ο μηχανοδηγός της 1210 ενημέρωσε τον μηχανοδηγό της 1307 ότι ήδη κινούνταν προς το σταθμό Αγίων Αναργύρων.
Μετά την επικοινωνία, η 1210 σταμάτησε σε σημείο με διπλή γραμμή, περιμένοντας να περάσει η 1307 ώστε να συνεχίσει το δρομολόγιό της. Εν τω μεταξύ, τονίζεται ότι στο τμήμα από τον σταθμό Λαρίσης προς τους Αγίους Αναργύρους, η γραμμή είναι μονή λόγω των έργων υπογειοποίησης και η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί, γεγονός που μπορεί να επιδεινώνει τα ανθρώπινα λάθη.
Αξιοσημείωτο είναι πως, παρόλο που έγινε λάθος από τον σταθμάρχη, τα μέτρα ασφαλείας που προβλέπονται από τον κανονισμό λειτουργίας των μηχανοδηγών επέτρεψαν την αποτροπή ενός ατυχήματος.
Η διερεύνηση του περιστατικού θα αναληφθεί από τις αρχές ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με στοιχεία από τα ηχητικά του VHF και του GSMR να έχουν ήδη συλλεχθεί.
Πηγή: kathimerini.gr