Η Βασική Γραμμή του Μετρό έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα και διαθέτει 13 σταθμούς, όπως είναι οι Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Αγίας Σοφίας, και Βενιζέλου. Αναμένονται καθημερινά 254.000 επιβάτες, με τη δυνατότητα να αυξηθεί σε 313.000 μετά την επέκταση προς Καλαμαριά το 2025. Η διάρκεια του ταξιδιού θα είναι 17 λεπτά, και η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 2,5 λεπτά και αργότερα 90 δευτερόλεπτα.
Καθώς οι δοκιμαστικές διαδρομές συνεχίζονται καθημερινά, γίνονται επίσης και οι απαραίτητοι έλεγχοι στα συστήματα. Το Μετρό ενσωματώνει τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και υψηλές προδιαγραφές ποιότητας. Σημαντικές εργασίες αποκατάστασης της Πλατείας Καπνεργατών και της περιοχής γύρω από το σταθμό «Βενιζέλου» ολοκληρώνονται επίσης.
Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά του Μετρό είναι το αυτόματο σύστημα λειτουργίας, που το καθιστά ένα από τα πιο ασφαλή σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Υπάρχουν επίσης συστήματα ασφαλείας που περιλαμβάνουν σταθερές θύρες στις αποβάθρες, προστατεύοντας τους επιβάτες. Η κίνηση των τρένων ελέγχεται ασύρματα, προσφέροντας ακριβή παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο.
Σημαντική πολιτιστική προσφορά του έργου είναι και τα πολύτιμα αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά την κατασκευή, με κυριότερους σταθμούς τους «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας». Μελλοντικά, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν πολλά από αυτά τα ευρήματα σε σταθμούς του Μετρό και σε σχετικά μουσεία.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να είναι έναν σημαντικό κόμβο για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, μειώνοντας την κυκλοφορία των οχημάτων και τους ρύπους CO2.
Πηγή: kathimerini.gr