Στην πρώτη χρονιά που άρχισε να διδάσκει, ένα αδέσποτο κουτάβι εισέβαλε στο προαύλιο του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές επιχείρησαν να το υιοθετήσουν και το ονόμασαν Πενθεσίλεια, ευχαριστώντας το για την προστασία που πρόσφερε στα παιδιά. Στη συνέχεια, ήρθε και ο Ρόκυ, ένα δεύτερο σκυλάκι, που μαζί με την Πενθεσίλεια έγιναν αναπόσπαστα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και γονέων φρόντισαν για την υγειονομική τους κατάσταση, καλύπτοντας τα έξοδα σίτισης και κτηνιατρικής φροντίδας.
Η παρουσία των δύο σκύλων στην καθημερινότητα των μαθητών αποδεικνύεται ανεκτίμητη. Παιδιά που φοβόταν τα ζώα ξεπερνούν τους φόβους τους, ενώ άλλοι, που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ή βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, αποκτούν κοινωνικές δεξιότητες. Μέσω της αλληλεπίδρασής τους με τα ζώα, οι μαθητές μαθαίνουν τη σημασία της υπευθυνότητας, του σεβασμού προς όλα τα πλάσματα και της ενσυναίσθησης. Αυτή η επικοινωνία καθίσταται μια εκπαιδευτική διαδικασία, με τους μαθητές να μοιράζονται το φαγητό τους με τα σκυλιά.
Πρόσφατα, η κ. Μπαντή και οι μαθητές της δημιούργησαν ένα βίντεο που διαμοιράστηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καλώντας παιδιά από όλη την Ελλάδα να μιμηθούν το παράδειγμα του Κάτω Νευροκοπίου. «Η φιλοζωία είναι πολιτισμός», φωνάζουν όλοι μαζί και είναι αλήθεια. Γίνεται πράξη μέσα από τη ζωή στην οικογένεια και στο σχολείο, καλλιεργώντας έτσι ένα τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς. Αυτές οι ιστορίες είναι απόδειξη του πόσο σημαντική είναι η φιλοζωία στην κοινωνία μας.
Πηγή: kathimerini.gr