Λίγο πριν απονείμε τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας για την νέα του ταινία «Το Διπλανό Δωμάτιο», ο Πέδρο Αλμοδόβαρ παραχώρησε συνέντευξη στους New York Times. Με αφορμή το νέο αυτοβιογραφικό του βιβλίο που κυκλοφόρησε φέτος, μοιράστηκε σκέψεις σχετικά με τη ζωή και το σινεμά, αναλύοντας παράλληλα τη σχέση του με τον θάνατο και το πέρασμα του χρόνου.
Ο διάσημος Ισπανός σκηνοθέτης εξέφρασε την ανησυχία του για τη θνητότητα, λέγοντας: «Έχω πλέον πρόβλημα με τον θάνατο. Δεν σκέφτομαι ότι “έζησα ακόμη μια μέρα”, αλλά ότι “έχω μπροστά μου μια ημέρα λιγότερη”». Συμπλήρωσε ότι έχει γίνει «πιο αυστηρός, πιο μελαγχολικός, λιγότερο σίγουρος, πιο ανασφαλής και πιο φοβισμένος» με την πάροδο του χρόνου.
Αναφέρθηκε επίσης στη διαδικασία δημιουργίας, επισημαίνοντας την απώλεια κάποιων δημιουργικών δεξιοτήτων που έρχονται με την ηλικία: «Παλαιότερα μπορούσα να σκαρφιστώ 10 ιστορίες μέσα σε ένα μήνα για ταινίες, κάτι που πλέον έχει χαθεί». Ωστόσο, εξέφρασε ικανοποίηση για τη διάρκεια της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου, σε αντίθεση με άλλες τέχνες όπως αυτή των αθλητών, που η καριέρα τους συνήθως ολοκληρώνεται νωρίς.
Ο Αλμοδόβαρ παραδέχεται ότι από νεαρή ηλικία ήθελε να γίνει συγγραφέας και να γράψει ένα μεγάλο μυθιστόρημα, ωστόσο, η πραγματικότητα τον οδήγησε στη δημιουργία σεναρίων. «Τα γραπτά μου δεν ήταν λογοτεχνικές ιστορίες, αλλά πρόχειρα προσχέδια σεναρίων». Το βιβλίο του, «Το Τελευταίο Όνειρο», αναφέρεται από τους New York Times ως ένα εργαλείο που βοηθά στην κατανόηση του έργου του σκηνοθέτη.
Πηγή: kathimerini.gr