Αξιοσημείωτο είναι πως και ο δείκτης τιμών των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), παρουσίασε αύξηση 0,91% τον Σεπτέμβριο, έπειτα από τέσσερις μήνες πτώσης. Σημαντικές αυξήσεις παρατηρούνται σε νωπά φρούτα και λαχανικά, κυρίως λόγω της παρατεταμένης ξηρασίας, αλλά και σε τυποποιημένα προϊόντα.
Οι αλλαγές αυτές σχετίζονται με τις προθέσεις της αγοράς να περιορίσει τις προωθητικές ενέργειες σε βασικά προϊόντα και να προχωρήσει σε μόνιμες μειώσεις τιμών. Αυτές οι στρατηγικές αναμένονται να οδηγήσουν σε σταδιακή αποκλιμάκωση, που θα αποτυπωθεί στις τιμές του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Ωστόσο, ενδέχεται σε κάποιες περιπτώσεις η τιμή μετά από αυτές τις “μόνιμες” μειώσεις να είναι υψηλότερη από την τιμή κατά την διάρκεια προσφοράς. Πρέπει να σημειωθεί ότι η οικονομική ελάφρυνση αναμένεται να έχει μεγαλύτερη διάρκεια, αν και οι προοπτικές αυτές είναι πιθανό να επηρεαστούν από την κατάσταση των τιμών στην ενέργεια, εν μέσω των εντάσεων στη Μέση Ανατολή.
Πηγή: kathimerini.gr