Η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου θα αποφέρει στο ΤΑΙΠΕΔ 3,27 δισ. ευρώ, καταβλητέα προτού ξεκινήσει η παραχώρηση. Επιπλέον, το ΤΑΙΠΕΔ θα λαμβάνει περίπου 7,5% από τα ετήσια έσοδα του δρόμου, για τα 25 χρόνια της παραχώρησης. Ο παραχωρησιούχος θα έχει την ευθύνη για διόδια, εκμετάλλευση ΣΕΑ και άλλες εμπορικές δραστηριότητες.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μοναδικός αρχικός μέτοχος της «Νέας Αττικής Οδού» και θα καταβάλει 671,71 εκατ. ευρώ στην εταιρεία παραχώρησης. Για την ολοκλήρωση της παραχώρησης χρειάζεται να εκπληρωθούν ορισμένες υποχρεώσεις από το Δημόσιο και τον παραχωρησιούχο, συμπεριλαμβανομένης της κύρωσης της σύμβασης και της υπογραφής συμβάσεων με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Η νέα σύμβαση διευκρινίζει ότι ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει κάποιες ενέργειες, όπως η αλλαγή της κατακόρυφης σήμανσης και η αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων. Επίσης, θα προγραμματιστούν έργα απορροής ομβρίων και κάποιες βελτιώσεις στη κυκλοφορία.
Όσον αφορά την κατανομή του ρίσκου, υπάρχει διευθύνουσα ευθύνη για τον παραχωρησιούχο όσον αφορά τις υδρολογικές και γεωλογικές συνθήκες παρακολούθησης του έργου. Επιπλέον, το Δημόσιο κρατά κάποιες ευθύνες, όπως για γεωλογικά φαινόμενα που συνδέονται με την προέλευση εκτός του έργου.
Η σύμβαση επίσης περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τα διόδια. Το αρχικό ύψος των διοδίων για τα Ι.Χ. θα είναι 2,50 ευρώ, που θα αυξάνεται κάθε χρόνο με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή. Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα για ευέλικτη τιμολόγηση ανάλογα με τις ώρες αιχμής και τις υλικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Επιχειρησιακή ευχέρεια θα έχει η Νέα Αττική Οδός με την πρόταση διαφοροποιημένων τιμών, ενώ το Δημόσιο δεν φέρει ευθύνη για την επιβολή προστίμων σε παραβάτες. Ο παραχωρησιούχος θα έχει τη δυνατότητα εκπτώσεων για συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων.
Πηγή: kathimerini.gr