Εντός Σεπτεμβρίου ενεργοποιείται το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα παρέχει στοιχεία στη φορολογική διοίκηση για τους πελάτες των επαγγελματιών. Το νέο αυτό εργαλείο θα επιτρέπει τη διασταύρωση των δεδομένων με τις αποδείξεις που εμφανίζει ο φορολογούμενος στα ηλεκτρονικά του βιβλία μέσω του MyDATA της ΑΑΔΕ. Ο έλεγχος αυτός θα διασφαλίσει ότι οι απαιτούμενες αποδείξεις έχουν εκδοθεί, συμβάλλοντας στη μείωση της φοροδιαφυγής.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εφαρμογή του μέτρου θα γίνει αρχικά σε επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών στα οχήματα και στον τομέα των εκδηλώσεων, με απώτερο στόχο την ένταξη και άλλων κατηγοριών επαγγελμάτων. Στη λίστα των υπόχρεων περιλαμβάνονται επαγγελματίες όπως συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, αλλά και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων, όπως χώροι δεξιώσεων και εταιρείες catering.
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα συνδυάζεται με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα ψηφιακά δελτία αποστολής. Αυτό θα προσφέρει μια πλήρη εικόνα της πελατείας ενός επαγγελματία και θα επιτρέπει τη διασταύρωση των πληροφοριών, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα των φορολογικών αρχών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, πριν από την ψηφιακή αυτή μετάβαση, οι επαγγελματίες τηρούσαν πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή μέχρι το 2012. Αυτά τα βιβλία περιλάμβαναν λεπτομέρειες για όλους τους πελάτες που εισήρχονταν στις εγκαταστάσεις των επαγγελματιών και απαιτούσαν την έκδοση αποδείξεων για τις υπηρεσίες που παρείχαν.
Η ΑΑΔΕ έχει ήδη ξεκινήσει τις επικοινωνίες με επαγγελματίες και επιχειρήσεις, αποστέλλοντας υπενθυμιστικά emails σε χιλιάδες από αυτούς που δεν έχουν ολοκληρώσει τη διασύνδεση των ταμειακών τους συστημάτων με τα POS.
Πηγή: kathimerini.gr