Εκπαιδευτικοί ανησυχούν για την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία και τη μάθηση, ενώ άλλοι επιδιώκουν να πιστοποιηθούν και να εξοικειωθούν με τις νέες μεθόδους. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πατρών είναι ενδεικτικό της αυξημένης ζήτησης για τις σχετικές γνώσεις, καθώς οι αιτήσεις συμμετοχής ξεπέρασαν τις 20.000. Σύμφωνα με έρευνες, το ποσοστό Ελλήνων χρηστών του ChatGPT έχει αυξηθεί σημαντικά, υποδεικνύοντας την εξάπλωση της χρήσης του στην εκπαίδευση.
Η κ. Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Γλωσσολογίας, σημειώνει ότι οι μαθητές αρχίζουν να χρησιμοποιούν το ChatGPT αυθόρμητα και χωρίς προηγούμενη εκπαίδευση. Αυτό οδηγεί σε ζωηρές συζητήσεις για τους κινδύνους της λογοκλοπής και τον ρόλο του δασκάλου σε έναν “έξυπνο” σχολείο. Ο δάσκαλος παραμένει στο επίκεντρο, αλλά η διδασκαλία προσαρμόζεται στην τεχνολογία του αύριο, με στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να αξιολογούν κριτικά την πληροφορία που παρέχεται από την AI.
Σημαντική είναι η προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών ώστε να περιλαμβάνουν κανόνες και κατευθύνσεις για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Ο κ. Κωνσταντίνος Καρπούζης, επίκουρος καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, τονίζει ότι η AI έχει μπει στα μαθήματα και για την αξιολόγηση των φοιτητών, προσθέτοντας ότι πρέπει να μάθουν να επιλέγουν και να αξιολογούν αυτά που παράγει η τεχνητή νοημοσύνη.
Αναφορικά με μελλοντικές εξελίξεις, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφέρει τη δυνατότητα υλοποίησης ενός σχεδίου όπου κάθε μαθητής θα έχει το δικό του ψηφιακό βοηθό. Αυτή η καινοτομία θα ενισχύσει την προσωποποιημένη μάθηση, προσφέροντας σαφείς απαντήσεις και δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ μαθητή και chatbot.
Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να επηρεάσει και την αγορά εργασίας, επιβάλλοντας την ανάγκη για επανεκπαίδευση και ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων. Ο πρέσβης της Ελλάδας στον ΟΟΣΑ, Γιώργος Παγουλάτος, υπογραμμίζει ότι οι εξελίξεις στην AI θα χρειαστούν κανόνες που θα διέπουν τη χρήση της και θα προστατεύουν από ενδεχόμενους κινδύνους.
Πηγή: kathimerini.gr