Επιπλέον, οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση της κρίσης, αλλά παραμένει αμφίβολο αν είναι διατεθειμένες να υποστηρίξουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα με φιλόδοξους μακροπρόθεσμους στόχους. Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Το ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκε τον Αύγουστο στο 14,4%, από 21% το προηγούμενο έτος, εν μέρει λόγω των υψηλών τιμών και των περιορισμένων κρατικών επιδοτήσεων.
Ο Λούκα ντε Μέο, επικεφαλής της γαλλικής Renault, προειδοποιεί ότι οι κυρώσεις θα μπορούσαν να φτάσουν σε 15 δισ. ευρώ, ποσό που θα αντιστοιχούσε σχεδόν στο 20% των κερδών προ φόρων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως οι Volkswagen, Stellantis, BMW, Mercedes-Benz και Renault, το επόμενο έτος. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν την κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών μοντέλων, όπως η Volkswagen που σκοπεύει να λανσάρει 30 νέα αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα μισά θα είναι ηλεκτρικά.
Η Ε.Ε. μπορεί θεωρητικά να παρέχει βοήθεια στον τομέα με κάποια καθυστέρηση στην εφαρμογή των στόχων του 2025. Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση παραμένει η επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών κατά 55% έως το 2030, καθώς και η πλήρης κατάργησή τους έως το 2035. Αυτό απαιτεί δραστική αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα και την εγκατάσταση περίπου 1,4 εκατομμυρίων σημείων φόρτισης κάθε χρόνο μέχρι το 2030.
Πηγή: kathimerini.gr