Ωστόσο, η LVMH θα μπορούσε να βρεθεί σε δύσκολη θέση λόγω της συνεχούς αντιπαράθεσης μεταξύ Κίνας και Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Βρυξέλλες έχουν κλιμακώσει τις εντάσεις με το Πεκίνο, προτείνοντας επιπλέον δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, ισχυριζόμενοι ότι οι τιμές τους είναι αθέμιτα χαμηλές εξαιτίας κρατικών επιδοτήσεων. Η ψηφοφορία για αυτούς τους δασμούς ενδέχεται να γίνει σύντομα, με πιθανή εφαρμογή τους από το Νοέμβριο.
Από τότε που ανακοινώθηκαν οι προτάσεις δασμών, το ερώτημα παραμένει για το πώς θα αντιδράσει η Κίνα. Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ ίσως να μην χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία που διαθέτει, δεδομένου ότι η Ευρώπη είναι μια στρατηγικής σημασίας αγορά για την Κίνα. Παρόλο που έχει ξεκινήσει έρευνες κατά της ντάμπινγκ σε ευρωπαϊκά προϊόντα, όπως το μπράντι και το χοιρινό, δεν έχει επιβάλει ακόμα νέους δασμούς.
Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί ενδέχεται να αναθεωρήσουν τη στάση τους, όπως δείχνει η πρόσφατη αλλαγή του Ισπανικού πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεθ, που υποστήριξε μια πιο μετριοπαθή προσέγγιση μετά την απειλή του Πεκίνου για αντίποινα στις εξαγωγές χοιρινού. Αν και άλλες χώρες, όπως η Ιταλία, ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ισπανίας, ίσως υπάρξουν μειώσεις στους προτεινόμενους δασμούς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το 2023, οι ευρωπαϊκές εισαγωγές πολυτελών ειδών από την Κίνα αγγίζουν τα 11 δισεκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας τα ενδεχόμενους στόχους των κινεζικών αντιποίνων, διατηρώντας έτσι την πίεση στο Πεκίνο και στις σχέσεις του με την Ευρώπη.
Πηγή: kathimerini.gr