Η αγορά ιδιωτικών αεροσκαφών στη Μέση Ανατολή αποτιμάται σήμερα στα 566 εκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να φτάσει τα 943 εκατομμύρια μέχρι το 2029, σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία Creative Zone. Αν και ο αριθμός των ιδιωτικών πτήσεων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ είναι υψηλότερος, η αύξηση του ρυθμού στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Ινδία, είναι εντυπωσιακή. Ο Γιουσέφ Μουαλέμ, στέλεχος της Vista, σχολίασε ότι η ανάπτυξη του τομέα στα ΗΑΕ ευθύνεται για το 59% της συνολικής ανάπτυξης στην περιοχή.
Η Σαουδική Αραβία δεν μένει πίσω, με σχέδια κατασκευής έως 8 νέων τερματικών αεροδρομίων αποκλειστικά για ιδιωτικά τζετ. Παράλληλα, το εμιράτο Σάρτζα γειτονικά του Ντουμπάι προγραμματίζει την ανέγερση ενός hangar 14.000 τ.μ. και ενός τέρμιναλ «VVIP» με επένδυση 100 εκατομμυρίων δολαρίων από τον βρετανικό όμιλο Gama Aviation.
Ωστόσο, αυτή η τάση έρχεται σε αντίθεση με τους διεθνείς στόχους για τη μείωση των ρύπων. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, τα ιδιωτικά αεροσκάφη ρυπαίνουν δέκα φορές περισσότερο από τα εμπορικά και πενήντα φορές περισσότερο από τα τρένα. Αυτό δημιουργεί ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αύξησης της ζήτησης για πολυτελή ταξίδια.
Πηγή: kathimerini.gr