Εν μέσω των αυξανόμενων προκλήσεων στο ναυτιλιακό τομέα, ο Καπτά Παναγιώτης Τσάκος αποδεικνύει ότι η φροντίδα για τους νέους ναυτικούς δεν είναι απλώς ευθύνη, αλλά και πάθος. Η επιθυμία του να προπαγανδίζει την ναυτική εκπαίδευση τον ώθησε να αναλάβει πρωτοβουλίες στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Χίο, και ειδικότερα στα Καρδάμυλα, όπου η παράδοση της ναυτιλίας ζει και αναπνέει. Οραματιζόμενος έναν κόσμο όπου περισσότερα παιδιά σχετίζονται με τη θάλασσα, άρχισε το έργο του με τη δημιουργία ενός Ιδρύματος που θα ενισχύσει τους ταλαντούχους νέους.
Στις 7 Σεπτεμβρίου, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος εγκαινίασε την πρώτη ιδιωτική Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στη Χίο, που λειτουργεί με μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, υπό τη σκέπη του ιδρύματος Μαρία Τσάκος. Στην αρχική φάση θα φιλοξενηθούν 40 σπουδαστές, με περισσότερες από 250 αιτήσεις. Η ακαδημία αυτή επιδιώκει να απαντήσει στην ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό στην αναπτυσσόμενη ελληνική ναυτιλία.
Ο Καπτά Παναγιώτης, γνωστός για την ανιδιοτελή προσφορά του, είχε ιδρύσει νωρίτερα ένα Ναυτικό Λύκειο στην πρωτεύουσα της Χίου, το οποίο προσελκύει αγόρια και κορίτσια να ασχοληθούν με τις θάλασσες. Το σχολείο σημειώνει ήδη σπουδαίες επιτυχίες, χάρη στην ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού και την προηγμένη υποδομή του, συμπεριλαμβανομένου του εκπαιδευτικού ιστιοφόρου σκάφους «Μάνια».
Στην τελετή των εγκαινίων, ο Καπτά Παναγιώτης ζήτησε από την πολιτεία να διευκολύνει τη δημιουργία και άλλων ακαδημιών μη κρατικού χαρακτήρα, επισημαίνοντας τη σημασία της υποστήριξης νέων ναυτικών. Προτρέποντας την πολιτεία να δράσει, εξέφρασε την ελπίδα να ευνοηθούν τα επαγγελματικά όνειρα των νέων και να ισχυροποιηθεί η ναυτική παράδοση της χώρας.
«Ενας κότσυφας που κάθεται ανέμελος σε ένα κλαδάκι δεν φοβάται μήπως σπάσει το κλαδί. Οχι γιατί εμπιστεύεται το κλαδί αλλά γιατί εμπιστεύεται τα φτερά του», δήλωσε στο κλείσιμο της ομιλίας του, αναδεικνύοντας τη φιλοσοφία του περί πίστης και αυτοπεποίθησης.
Με τις καινοτόμες του προσεγγίσεις, ο Καπτά Παναγιώτης Τσάκος θέτει τα θεμέλια για μια νέα εποχή στη ναυτική εκπαίδευση, επιδιώκοντας όχι μόνο τη διατήρηση της παράδοσης, αλλά και την εξέλιξή της στο σύγχρονο περιβάλλον.
Πηγή: kathimerini.gr